HR in Era Digitala: de la simpla administrare a hartiilor la atragerea si dezvoltarea talentelor
Departamentul de resurse umane reprezinta o componenta esentiala in cadrul oricarei organizatii. Cu responsabilitati majore in recrutarea si gestionarea relatiilor cu angajatii pe intreaga durata a activitatii acestora in companie si chiar ani de la terminarea contractului lor de munca, activitati complexe de organizare a programelor de instruire si dezvoltare a personalului si impovarati pe deasupra si de respectarea normelor si cerintelor legale, sarcinile HR-ului sunt departe de a fi simple. Si, pentru a adauga si mai multa complexitate, imagineaza-ti ca toate aceste procese presupun lucrul cu un munte de documente provenite din diverse surse, care contin o multitudine de informatii cu caracter personal ce intra sub incidenta noilor reglementari GDPR.
Resursele umane se confrunta astfel cu provocarea de a mentine controlul asupra tuturor informatiilor si proceselor de afaceri asociate, maximizand eficienta si respectand politicile companiei. Un pas natural este sa automatizezi cat mai mult posibil procesele de afaceri si sa iti construiesti Biroul Digital de HR ca parte a unei politici integrate de guvernanta a informatiilor pentru a lucra in siguranta si a distribui documentele asociate in format electronic.
Este timpul sa te concentrezi asupra initiativelor strategice, cum ar fi atragerea, dezvoltarea si mentinerea talentelor, in loc sa pierzi timp pretios cu simpla gestionare a documentelor pe hartie.
Provocari privind guvernanta informatiilor cu care se confrunta managerii de resurse umane:
Probleme si nevoi specifice | Impact asupra organizatiei | Ce trebuie sa faci ca manager de resurse umane |
|
|
|
Pentru a te asigura ca toate fisierele angajatilor sunt actualizate si accesibile de catre departamentul HR, ai nevoie de o solutie care poate fi usor adoptata la nivelul intregii companii fara perturbarea activitatii curente. Pentru a livra valoare reala o astfel de solutie, trebuie sa simplifice munca de zi cu zi a colegilor tai, sa imbunatateasca semnificativ interactiunea cu angajatii si sa faciliteze colaborarea si schimbul de informatii. Iti recomandam sa cauti o solutie completa care sa capteze toate documentele cu privire la resursele umane (documentele pe hartie si electronice), sa le arhiveze in siguranta intr-un depozit electronic unificat la nivelul intregii tale organizatii si sa ofere personalului autorizat posibilitatea de a le accesa rapid, oricand si de oriunde.
Implementarea acestei solutii iti va oferi astfel o viziune unificata a angajatilor si un dosar electronic complet pentru cresterea productivitatii, reducerea costurilor si respectarea cerintelor legale.
3 componente principale care iti vor face viata mai usoara:
- Extragerea datelor din documentele si formularele HR
Cauta o aplicatie profesionala de captura a datelor si a documentelor, care iti va permite sa extragi informatii de pe hartie; rapid si precis, sa indexezi, sa clasifici si sa semnezi digital documentele – transformate din hartie in format electronic sau generate de calculator (e-mailuri, documente PDF si MS Office, imagini etc. ) si sa le exporti in arhivele conforme cu reglementarile legale pentru pastrarea inregistrarilor de afaceri.
- Rutarea si aprobarea documentelor
Intreaba-te cum poti automatiza rutarea si aprobarea documentelor HR, cum ar fi achizitiile angajatilor sau cerererile de concediu.
Utilizand fluxuri de lucru predefinite sau personalizate permanent auditabile – cu scopul de a urmari toate sarcinile efectuate de un utilizator pe orice document; o solutie de registratura electronica si gestiune a corespondentei iti va transforma departamentul de primire a corespondentei dintr-un centru de costuri si o sursa continua de blocaje intr-un bun strategic generator de valoare reala pentru intreaga companie. Cu functionalitati avansate pentru inregistrare, scanare, extragere de date si rutare automata a documentelor, aceasta solutie iti va permite identificarea si extragerea continutului valoros din corespondenta de afaceri primita fie pe suport hartie, fie in format electronic si va asigura distributia in siguranta catre persoanele implicate in procesele de afaceri.
- Gestionarea unificata a informatiilor, arhivelor si inregistrarilor de afaceri
Acest lucru va permite ca toate documentele fizice si digitale referitoare la un angajat sa fie capturate si stocate impreuna cu metadatele aferente intr-un singur depozit consolidat – care va ingloba inclusiv documente pe hartie si e-mailuri. Aceste documente pot fi solicitate in timpul procedurilor de HR sau a celor judiciare (litigii, audit etc.). Organizatia ta va putea astfel sa elibereze intreaga valoare a informatiilor gestionate si sa le pastreze intr-un mediu sigur si confirm cu reglementarile interne si cele legale. In procesul de selectie tine cont de modul in care este construita aceasta solutie (daca foloseste standarde deschise cum ar fi CMIS sau API-uri) si cat de usor se poate integra cu aplicatiile HR existente pentru o vizualizare completa a fisierului angajatului intr-un mod rapid, simplu si sigur.