Digitalizarea proceselor asociate cu operatiunile de mentenanta
si reparatii
– o necesitate imperativa pentru gestionarea crizei de
personal calificat, pentru eficienta
si conformitate

Digitalizarea si automatizarea proceselor asociate cu operatiunile de mentenanta – o necesitate imperativa

In multe companii, departamentelor de Mentenanta li se cere sa faca minuni, cu o fractiune de buget si multe improvizatii. Vazute uneori ca un „rau inevitabil “, operatiunile de intretinere, reparatii si revizii reprezinta o componenta critica a proceselor de business in industrii precum cea extractiva, aeronautica, energie, productie, utilitati sau transporturi.

 

Domeniul MRO (Maintenance, Repair and Overhaul – termen consacrat in literatura de specialitate) are o serie de provocari specifice reprezentate in principal de deficitul cronic de personal calificat pentru realizarea operatiunilor de intretinere, reparatii si revizii. Conform Peerless Research Group, aproape trei sferturi dintre companii (71%) apreciaza ca nivelul de pregatire al echipelor MRO se incadreaza undeva intre „Not at all prepared“ si „Somewhat prepared“. (1)

 

O alta provocare importanta este reprezentata de faptul ca documentatiile tehnice si procedurile specifice acestui tip de operatiuni nu sunt intotdeauna respectate. Potrivit unei analize a Aviation Safety Reporting System (NASA ASRS), aproximativ trei sferturi (64%) din incidentele care genereaza riscuri de siguranta se datoreaza acestei cauze. Nerespectarea documentatiei de revizie este si principala sursa a disfunctionalitatilor ce survin dupa realizarea unei operatiuni de mentenanta, conform USA Federal Aviation Administration. (2)

 

 

Factori care afecteaza eficienta operatiunilor de mentenanta si reparatii

 

Principalii factori care duc la aparitia acestor efecte nedorite sunt:

  • Criza de personal calificat care afecteaza majoritatea domeniilor de activitate si care se face simtita atat la nivel global, cat si in Romania;
  • Diversitatea si complexitatea echipamentelor pentru care trebuie realizate operatiuni de intreținere, reparatii si revizii si care impun accesarea de informatii tehnice specifice;
  • Coexistenta formatelor – fizic si digital – in care este disponibila documentatia tehnica si volumul acestora. (In cazul echipamentelor complexe, numai manualele de utilizare depașesc 100 de pagini);
  • Dispersarea informatiilor tehnice in mai multe silozuri de date si aplicatii, care nu comunica unele cu altele si nu pot fi accesate si gestionate centralizat;
  • Dificultati in accesarea versiunii corecte a documentatiei tehnice precum si a istoricului documentat de mentenanta al unui echipament si urmarirea trasabilitatii acestuia – de la semnalarea unei probleme, pana la remedierea ei si validarea operatiunii;
  • Numarul mare de sarcini care trebuie realizate manual, de multe ori pe formulare in format hartie, si care consuma timp (crearea de documente specifice, completarea si semnarea lor, expedierea catre alte departamente, etc.).

Situatiile enumerate mai sus compromit eficienta operatiunilor de intretinere, reparatii si revizii, scad randamentul echipelor de interventie si contribuie la creșterea costurilor operationale si a costurilor de nefunctionare.

 

 

Cum rezolva solutiile Star Storage aceste provocari

 

Platforma SEAL, impreuna cu solutiile specifice industriei de productie dezvoltate pe baza acesteia, elimina situatiile amintite anterior si ajuta companiile sa digitalizeze si sa automatizeze procesele de mentenanta dependente de documentatii tehnice, sa inregistreze si sa arhiveze electronic conform reglementarilor din industrie documentele si înregistrarile (inclusiv inregistrari de tip fotografie sau materiale video) rezultate in urma acestor operatiuni si sa le gestioneze pe intreg ciclul de viata al acestora.

 

Principalele beneficii obtinute in urma adoptarii si implementarii solutiei Star Storage sunt:

 

  • Toate documentele necesare operatiunilor de intreținere, revizii si reparatii legate de un anumit echipament sau de o intreaga facilitate de productie, pot fi consolidate, gestionate si accesate rapid si in conditii de siguranta. Astfel, echipele MRO pot consulta simplu si rapid, de pe orice tip de echipament mobil, de oriunde și oricand, versiunea actualizata a documentatiei tehnica asociate echipamentului asupra caruia trebuie sa intervina. Folosirea platformei SEAL de catre utilizatorii finali nu necesită competente IT avansate, iar operațiunile de adaugare si actualizare de documente pot fi realizate in mod natural, fara a implica resurse din cadrul departamentului IT.
  • Echipele de interventii din teren pot avea acces de la distanta nu doar la documentatia existenta, ci si la indicatii multi-media (audio-video) care pot fi furnizate in timp real. Prin intermediul SEAL, echipele din teren pot beneficia de asistenta (audio si video) livrata remote de expertii de la sediul companiei sau dintr-un centru de excelenta, organizatiile compensand astfel nivelul redus de competente si experienta. (Expertul de la centru ii prezinta agentului din teren documentatia necesara si il ghideaza – cu adnotari, comentarii, etc., avand in permanenta acces in timp real la operatiunile executate prin intermediul camerei video purtate de echipa din teren).
  • Digitalizarea si standardizarea documentelor si a formularelor specifice – cereri de suport, analize de defect, ordine de lucru, fise de mentenanta, note de constatare, documente de predare, casare, etc. – simplificandu-se astfel procesele de emitere, completare, confirmare si recepție, prin eliminarea sarcinilor manuale si permitand o trasabilitate completa asupra procesului digitalizat.
  • Actualizarea automata si documentarea istoricului de intervenții – solutia SEAL salveaza si arhiveaza toate documentele aferente unei intervenții și permite colectarea din teren a probelor audio si video – înregistrări si fotografii – pe care le stocheaza ca înregistrari conforme, protejate prin diverse metode (criptare, metoda WORM – Write Once Read Many – etc.).
  • Documentele necesare realizării operatiunilor de intretinere, reparatii și revizii pot fi integrate in fluxuri de lucru specifice, care se adapteaza dinamic la conditiile existente. De exemplu, un ordin de lucru poate fi alocat automat ținand cont de nivelul de proximitate al echipelor MRO fata de echipamentul asupra caruia trebuie intervenit, gradul de incarcare al echipelor disponibile, competentele necesare, nivelul de criticitate al problemei semnalate, etc.
  • Respectarea cerintelor de conformitate, a standardelor specifice domeniului de activitate și regulamentelor in vigoare. Platforma SEAL permite utilizarea unui sistem complex de metadate prin care sa fie inregistrate informatiile specifice – codul echipamentului sau al locatiei, codul pieselor de schimb, date de la probele de punere in functiune, date de etalonare, etc. – asociate fiecarui activ si arhivarea in conformitate cu conditiile prevazute.

Companiile care utilizeaza platforma SEAL pentru digitalizarea activitatilor de mentenanta obțin cresteri mari de eficienta la nivel operational si valorifica mai bine resursele disponibile. Complementar, echipele de întretinere, reparatii și revizii isi pot concentra eforturile pe interventiile tehnice, fara sa piarda timp cu munca de documentare si completarea formularelor specifice.

 

Daca doriti sa vedeti o demonstratie practica a unei solutii de digitalizare a operațiunilor de mentenanta si reparatii si sa aflați cum puteti obtine toate aceste beneficii, contactati-ne! Echipa de consultanti Star Storage va poate ajuta sa identificati, implementati si personalizati solutia adecvata nevoilor si bugetului companiei voastre.

 

Referinte:

Articol MMH – Annual Maintenance Repair and Operations (MRO) Survey 2018: Spending on the rise
AeroSoftsys – Technical Documentation Challenges in Aviation Maintenance

Distribuie

Share with your friends on social media

Aboneaza-te la newsletterul nostru

Iti trimitem lunar oferte speciale, noutati si analize legate de Managementul Informatiei si Cloud.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.