STATUS. Pentru servicii medicale digitale, mobile si conectate
A devenit clar în ultima perioadă că transformarea serviciilor de sănătate și creșterea eficienței acestora tocmai a trecut de la important la esențial. Și această evoluție este și va fi cu siguranță dependentă de transformarea digitală.
Conform Organizației Mondiale a Sănătații, termenul de servicii de sănătate digitale este înrădăcinat în eHealth, care este definit ca utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor în sprijinul sănătății și a domeniilor legate de sănătate. Serviciile de sănătate digitale se referă la utilizarea tehnologiilor digitale pentru a permite accesul universal la asistență medicală, pentru a îmbunătăți calitatea actului medical și a rezultatelor asistenței medicale cu impact vizibil în sănătatea și bunăstarea fizică și emoțională a populației.
De ce e-Health? Tendințe globale pe piața serviciilor medicale
- Populația îmbătrânită;
- Creșterea afecțiunilor cronice;
- Lipsa personalului medical (cu impact în scăderea calității actului medical și acces dificil la serviciile de sănătate);
- Creșterea costurilor pentru serviciile de sănătate – spitalele și cabinetele medicale sunt supuse unei presiuni enorme a costurilor;
- Volumul mare de informații medicale digitale, dificil de gestionat;
- Distribuția în siguranță a informațiilor personale de sănătate nu este ușor de gestionat;
- Interacțiunea digitală, inclusiv video (telemedicina) câștigă tot mai mult teren conducând la creșterea acesibilității serviciilor medicale și reducerea costurilor (pentru furnizorii de servicii și pentru pacienți).
Provocări generale ale sistemului de sănătate din România:
- Un număr semnificativ de neprezentări ale pacienților la consultație generează pierderi de venituri pentru furnizorii de servicii medicale;
- Lipsa unui dosar medical centralizat al pacientului reduce calitatea actului medical și crește durata și costul consultațiilor;
- Nu există posibilitatea, pentru medicii de familie, de a urmări în cadrul consultației pacienților cronici sau sub tratament, evoluția parametrilor medicali relevanți și aderenta la medicație;
- Pacientul nu are posibilitatea de a comunica cu medicul de familie prin mijloace digitale, asincron (chat) sau sincron (consultație la distanță, telemedicină);
- Pacienții cu afecțiuni cronice, trebuie să se deplaseze pentru o consultație sau opinie medicală (posibile riscuri și costuri pentru deplasare);
- Nu există un portal de tip self-service al pacientului, unde acesta sa își poată accesa informațiile medicale, rezultatul consultațiilor, rețetelor, etc.
- O mare parte din fluxurile de lucru sunt manuale și bazate pe hârtie, generând timpi mari de servire a pacientului și ineficiență în costurile de personal.
În timp ce costurile pentru tratarea afecțiunilor cronice sunt în creștere și lipsa de carde medicale este tot mai acută la nivel mondial, transformarea necesară în procesul de furnizare a asistenței medicale nu reușește încă să țină pasul cu progresul rapid al tehnologiei. Această tranziție este încetinită de reglementările stricte, reticența părților interesate din domeniul asistenței medicale și, desigur, de schimbarea de mentalitate într-o lume din ce în ce mai orientată către tehnologie.
Acum suntem în pragul unei schimbări majore de paradigmă deoarece a devenit evident că, odată cu accesul și adoptarea platformelor integrate de servicii de sănătate digitale și colaborare pe dosarul electronic de sănătate între medici, pacienți și furnizorii de servicii de sănătate (cum este platforma STATUS) vom avea multiple beneficii pe întreg ecosistemul de sănătate de la îmbunătățirea experienței pacientului și calității actului medical până la reducerea costurilor de îngrijire și îmbunătățirea vieții profesionale a personalului medical.
STATUS (https://www.status-online.com/ro/) este o soluție pentru gestiunea completă a stării de sănătate, oferind pacienților, medicilor, și furnizorilor de servicii medicale și asigurări de sănătate funcționalități avansate de interacțiune într-un mediu digital, sigur și prietenos. Fiind o platformă matură, STATUS oferă funcționalități complete dar simplu de utilizat pentru gestiunea afecțiunilor cronice pre-existente, monitorizare simptome și parametrii medicali relevanți (inclusiv pentru infecția COVID-19), gestiunea completă a dosarului medical, controlul medicației, căutare si regăsire facilă medic de familie sau medic specialist, identificarea celei mai bune opțiuni din punct de vedere specializare și proximitate pentru furnizorii de servicii medicale, obținerea unei a doua opinii, gestionarea programărilor (inclusiv a celor virtuale), consultații virtuale și telemedicină, și, în general, o colaborare digitală completă medic-pacient.
Beneficii imediate pentru medici și pacienți:
- Mediu securizat dar extrem de usor de folosit de catre pacient – colaborarea și partajarea informațiilor medicale;
- Informații suport relevante prezentate în context pentru susținerea proceselor celor mai bune decizii medicale;
- Gestionarea medicației și a administrării acesteia prin alerte și notificări (aplicații dedicate pentru echipamentele mobile, e-mail etc.);
- Monitorizarea de la distanță a paramentrilor de sănătate, alerte si notificari proactive pentru depasirea unor praguri;
- Acces rapid printr-o interfață prietenoasă, atât pentru medic cât și pentru pacient, la documentele și istoricul medical al pacientului, incluzând datele asociate membrilor familiei;
- Posibilitatea de selectare a medicilor potriviți pentru prima sau a doua opinie la solicitarea pacientului (inclusiv pe baza unui sistem de evaluare);
- Pacientul poate oferi feedback pe serviciile medicale prestate;
- Clienti mobili dedicați pentru iOS și Android.
Piața serviciilor de sănătate digitale este un segment important care este așteptat să crească la nivel global cu o rată anuală de peste 29%. Conform Global Market Insights1 afacerile în domeniul sistemelor de sănătate digitale sunt estimate să crească de la 86,4 miliarde USD în 2018 până la 504,4 miliarde USD până în 2025, datorită adoptării sporite a tehnologiei avansate precum dosarul digital de sănătate (EHR – Electronic Health Record), care reduce durata accesului la documentația medicală și eliberează resurse importante pentru efectuarea procedurilor de diagnostic și creșterea calității actului medical. Inițiativele guvernamentale precum și îmbunătățirea rapidă a infrastructurii IT sunt menționați ca fiind unii dintre factorii importanți care vor influența pozitiv creșterea acestui segment.
Descoperă mai mult legat de platforma STATUS pentru urmatorul nivel de servicii de sanatate!
Note:
1. Global Market Insights, Digital Health Market Size By Technology Report, 2019.