3 pasi esentiali pentru protectia afacerii tale

Planul de recuperare a datelor in caz de dezastru (Disaster Recovery) reprezinta un element esential pe care orice organizatie, fie ca este vorba despre o companie de nivel Enterprise sau de nivel mai mic, trebuie sa il puna in aplicare cu scopul de a se proteja de efectele unor evenimente negative neprevazute. Un dezastru poate fi orice lucru care pune operatiunile unei organizatii in pericol, de la un atac cibernetic, defectiuni de echipament, pana la dezastre naturale. Scopul implementarii unui plan de DR este ca o afacere sa-si reia activitatea si sa continue sa functioneze cat mai aproape de normal intr-un timp cat mai scurt.

 

Multe organizatii fac doar un singur pas in directia protejarii datelor lor alegand doar un serviciu de back-up. Un serviciu de back-up fara un serviciu de recuperare a datelor este la fel de util ca un calculator fara monitor – datele exista, insa nu le poti utiliza cand si cum iti doresti.

 

Cel mai mai adesea insa, utilizatorii nu isi dau seama de ce ar trebui sa cheltuie mai mult pentru ceva ce ei considera a fi doar copii de siguranta ale documentelor. Pentru a-i face sa inteleaga cat de important este serviciul de recuperare in caz de dezastru comparativ cu cel de back-up trebuie sa constientizeze ce ar insemna afacerea lor fara datele critice ale acesteia. Conform studiilor, 93% de companii dau faliment in termen de un an daca au un downtime timp de 10 zile. (Shocking Statistics about Data Center Downtime, April 2018)

 

3 lucruri de care trebuie sa tii cont pentru a-ti proteja afacerea:

1. Creeaza si implementeaza un plan de recuperare a datelor in caz de dezastru

Primul pas in implementarea strategiei de recuperare in caz de dezastru este crearea unui plan. Analizeaza cantitatea de date pe care o ai si sistemele in care acestea sunt stocate – intern sau in Cloud.

Realizarea si implementarea unui plan de recuperare in caz de dezastru implica si prioritizarea sistemelor si datelor folosite in operatiunile de afaceri. Care sunt datele si sistemele vitale pentru afacerea ta care au nevoie de recuperare rapida si care sunt cele care pot fi lasate pentru mai tarziu?

Pentru a implementa cel mai bun plan trebuie sa alegi un partener care iti poate pune la dispozitie o echipa de specialisti certificati, cu experienta dovedita in administrarea unui Centru de Cate si a tehnologiilor folosite pentru a-ti pastra afacerea in siguranta.

 

2. Alege un serviciu de Back-up in Cloud

Primul pas in implementarea strategiei de recuperare in caz de dezastru il reprezinta alegerea unui serviciu de Cloud back-up. Alege o solutie de back-up completa, in Cloud, pentru a-ti proteja datele si sistemele stocate pe desktop, laptop si servere virtuale; cu un control exclusiv asupra proceselor de back-up si restaurare a acestora. Fii proactiv si realizeaza copii de siguranta ale fisierelor, bazelor de date si sistemelor din compania ta intr-un centru de date certificat si care ofera un grad ridicat de disponibilitate, garantat financiar.

 

3. Implementeaza o solutie de recuperare in caz de dezastru oferita ca serviciu (DRaaS)

DRaaS implica externalizarea serviciilor tale de recuperare catre un furnizor cu servere virtuale in Cloud. DRaaS iti permite sa accesezi rapid datele si sistemele, mai ales daca acestea sunt deja stocate in Cloud. Trebuie inca o data sa planifici si sa iei in considerare datele care sunt cruciale pentru afacerea ta si care au nevoie de recuperare rapida.

 

Alege partenerul care iti poate oferi cele mai bune solutii pentru procesele DR/BC critice din cadrul organizatiei tale. Iata ce trebuie sa urmaresti in alegerea celei mai bune solutii: 

  • Cum se monitorizeaza si se asigura respectarea parametrilor RTO si RPO impusi de mediul de business specific organizatiei tale
  • Care sunt standardele Centrului de Date din care este oferit serviciul (ex: Uptime Insitute si TIA 942) si disponibilitatea garantata pe facilitatile de electoalimentare si climatizare?
  • Ce SLA este oferit si care sunt garantiile? Este pregatit furnizorul sa compenseze financiar nerespectarea SLA-ului?
  • Care este nivelul echipei de suport si programul dupa care lucreaza. Existenta unei echipe de experti pregatita sa intervina chiar si proactiv 24/7/365 este critica.
  • Disponibilitate garantata a datelor de 99.9% pentru fiecare instanta protejata
  • Cum raspunde furnizorul cerintelor noi legate de protectia mediilor virtualizate?

 

Pentru a obtine mai multe informatii referitoare la avantajele pe care serviciul de recuperare al datelor ti le ofera, acceaseaza pagina sau contacteaza-ne direct pe adresa contact@star-vault.ro.

Distribuie

Share with your friends on social media

Aboneaza-te la newsletterul nostru

Iti trimitem lunar oferte speciale, noutati si analize legate de Managementul Informatiei si Cloud.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.