Serviciile de continut au castigat deja razboiul cu „Generatia ECM”
Volumul de continut continua sa creasca, in cele mai multe cazuri aceasta crestere este exponentiala. Este astfel important sa avem o solutie pentru captura si clasificarea datelor si, bineinteles, sa minimizam impactul activitatilor umane predispuse la erori prin automatizarea sarcinilor repetitive. Toate acestea tinand seama in acelasi timp de cerintele de conformitate, de guvernanta si de securitate rezultate din politicile intere sau din partea autoritatilor de reglementare externe.
De la ECM-urile depasite la platformele de servicii inteligente de continut (Intelligent Content Sevices) de ultima generatie
Piata ECM este acum intr-un mod tranzitoriu. Am trait vremea ECM-urilor clasice timp de 20 de ani, dar agentiile globale de cercetare, cum ar fi Forrester sau Gartner, vad foarte mult interes de migrare catre platforme mult mai modulare, granulate, bazate pe servicii de continut (Content Services). Tendinta, vizibila deja in organizatiile mari, este ca visul unui singur depozit de continut de la un singur furnizor nu a fost unul realist. Mai ales in organizatiile care se dezvolta prin fuziuni si achizitii, este obisnuit sa vedem ca au multiple aplicatii de gestiune a continutului, atat in cloud si local, de cele mai multe ori luate de la mai multi furnizori.
Putem spune astazi ca razboiul ”Generatiei ECM” a fost deja castigat. Deja fiecare CTO din companiile mari, arhitectii de solutii sau factorii de decizie IT care lucreaza foarte indeaproape cu utilizatorii de afaceri pentru a intelege ce sunt aceste aplicatii de continut, procesele sau nevoile pe care acestia incearca sa le rezolve, toti cauta cu precadere platforme flexibile care sunt mai usor de instalat on-prem, ca punct de plecare, dar care pot sa evolueze rapid catre servicii cloud pe masura ce organizatia se dezvolta. Astfel, aceste platforme unificate, cloud si user-friendly sunt intr-adevar directia in care se indreapta organizatiile din perspectiva modernizarii. Si, pe masura ce vedem aceasta crestere a gradului de adoptare a serviciilor de tip cloud sau si a scenariilor de utilizare in colaborare a continutului, observam ca o parte din aceasta complexitate continua sa faca presiuni asupra afacerilor atat din perspectiva eficientei cat si a costurilor.
De ce ar trebui sa faci saltul catre o platforma pentru servicii de continut
In prezent, organizatiile orientate catre clienti isi schimba propriul model de operare intern, incercand sa fie mai eficiente, mai orientate catre colaborare, catre analiza si valorificarea datelor si informatiilor, ceea ce inseamna ca ne indepartam de la abordari mai lineare catre ecosisteme mult mai modulare si digitale care pot conecta dinamic mai multi jucatori, transformand modul in care ofera clientilor valoare reala si imbunatatind capacitatea lor operationala.
Avem nevoie de abordari mai flexibile pentru crearea, gestionarea, controlul si chiar pastrarea continutului cu care lucram. De exemplu, putem reuni un grup de arhitecti sau consultanti specializati pentru un proiect sau initiativa de doi ani si trebuie sa ii deservim cu toate instrumentele pentru a-si face treaba. Dar, dupa ce echipa se desparte, si continutul se va muta odata cu ea. Astfel, modelele de afaceri devin din ce in ce mai flexibile, proiectate si conduse de echipe care se reunesc si se separa, astfel ca trebuie sa ne regandim serviciile de procesare a continutului pentru a reflecta acest nou model de afaceri flexibil, care este din ce in ce mai vizibil pe diferite piete.
Piata a descompus deja multe dintre caracteristicile pe care le vedem in suitele traditionale de gestionare a continutului, in servicii granulare, conduse de API-uri pe care le putem apela sau utiliza pentru a invoca capabilitatile de care avem nevoie atunci cand construim aplicatii bogate in continut sau procese pentru utilizatori si roluri de afaceri specifice. In urmatorii ani, ne asteptam ca serviciile de continut inteligent vor intra in mix, ceea ce inseamna ca inteligenta artificiala, analiza avansata a datelor si invatarea automata vor oferi multime de oportunitati de automatizare a extragerii datelor relevante din inregistrarile de afaceri.
O platforma de servicii de continut de ultima generatie este de fapt o platforma software special conceputa pentru aplicatii bogate in documente, continut sau procese, operata prin intermediul serviciilor si API-urilor care pot sprijini unificarea depozitelor de continut si integrarea intre diversele sisteme de afaceri, cu modele flexibile de tarifare si licentiere, modularitate si arhitectura construita specific pentru utilizatorii non-IT pentru cea mai buna experienta de utilizare de pe orice dispozitive (inclusiv mobile) si din orice regiune geografica.
Continutul nu este ceva creat simplu din aer, ci mai degraba o parte esentiala a proceselor de baza ale organizatiei. Ca atare, acesta trebuie sa primeasca atentia cuvenita prin utilizarea puterii metadatelor pentru a aduce la suprafata intreaga valoare care sta acum ascunsa, distribuita in baze de date vechi, sau inchisa pe undeva in niste teancuri de dosare pe hartie. Iar adoptarea unei platforme de servicii de continut de ultima generatie va face diferenta intre castigatori si cei care vor pierde trenul transformarii digitale.
Daca ei nevoie de mai multe informatii in planificarea si executarea strategiei de transformare digitala, nu ezita sa ne trimiti un e-mail la products@star-storage.ro.